Monday 11 April 2011

Selamatkan "biak-biak kacak" di Sarawak..!!!


"Lupa kamek madah ngan kitak orang Sarawak, jaga-jaga lah anak-anak bujang dan biak-biak Sarawak yang kacak-kacak di negeri kita ini tuk. Anwar Ibrahim sudah sampei di situk, nya ya suka benar ngan biak-biak yang kacak-kacak nang kitak!".

"Bukan sorang duak si Anwar udah rosakkan. Abis punah sidaknya biak-biak di Semenanjung. Sik ada belas kasihan agik bah. Abis polos dipolahnya lobang belakang ya. Ganas benar Anwar, sik caya, nangga gamba di atas ya".

Justeru itu, penulis mengingatkan ibubapa yang menyayangi kesucian anak-anak muda mereka, tidak mengira lelaki atau perempuan, supaya jangan membiarkan anak-anak mereka dari dilihat oleh Anwar. Susah kelak!

Salah satu perangai Anwar, dia pantang jumpa anak muda. Dia akan hampiri anak muda tersebut sambil menepuk-nepuk bahu dan matanya suka melirik ke bahagian "belakang" tubuh anak muda! Faham-fahamlah apa yang di"nangga"nya!

Jika terjadi sedemikian terhadap anak-anak muda di Sarawak ini, jangan sesekali menyerahkan nombor telefon anda kepada Anwar. Kalau diberi, dia akan mengacau hampir setiap jam, jika dia "berkenan". Dia ajak pergi minum "kopi".

Lebih parah lagi, dia juga sering menawarkan pekerjaan kepada anak-anak muda. Antara pekerjaan yang dia suka tawarkan ialah "coffee boy". Penulis ingatkan, jangan sesekali terima tawaran tersebut! Jika diterima, celaka kelak menimpa.

Saiful Bukhari Azlan pernah terima tawaran kerja tersebut. Selepas itu, dia diberikan "password"! Kerja "coffee boy" untuk Anwar pun kena pakai "password"? Setahu penulis, "password" terakhir yang diberikan pada Saiful ialah "Mohktar"! Faham-fahamlah apa yang berlaku selepas itu...

Jangan lupa rakyat Sarawak. Sembunyikan anak-anak muda anda dari penglihatan Anwar. Bahaya! Anwar tidak mengira bangsa atau etnik apa, jika nafsunya memuncak "orang tua" seperti Aneez Munawer itu pun di"belasah"nya...

Dengarlah nasihat penulis jika sayangkan anak-anak anda. Jagalah kesucian dan maruah anak-anak anda sebelum dirosakkan Anwar..!!!

No comments:

Post a Comment